Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با خواص گوتوکولا در طب سنتی 

آشنایی با خواص گوتوکولا در طب سنتی

گوتوکولا که در ایران نام های قدح مریم و آب قاشقی نیز شناخته می شود، یک گیاه علفی چند ساله است که از خانواده چتریان مشتق شده است. این گیاه در مناطق باتلاقی معتدل و گرمسیری در بسیاری از قسمت های جهان رشد می کند. از آنجا که این گیاه آبزی است، به آلودگی های بیولوژیکی و شیمیایی در آب حساس است، از همین رو امروزه گوتوکولا در حال صدمه دیدن می باشد. برای قرن ها از خواص گوتوکولا برای درمان بسیاری از بیماری ها از افسردگی گرفته تا زخم معده، استفاده می شده است. در حقیقت، برخی افراد حتی حافظه چشمگیر و عمر طولانی فیل را به خواص قوی این گیاه دارویی نسبت می دهند. از بهبود زخم تا تسکین اضطراب، گوتوکلا یک درمان گیاهی قوی است که می تواند تاثیر مهمی روی سلامت شما داشته باشد.

خواص گوتوکولا

خواص گوتوکولا

تقویت حافظه: یکی از شناخته شده ترین خواص گوتوکولا  پتانسیل آن برای بهبود شناخت و تقویت حافظه است. یک مطالعه منتشر شده در مجله بیماری آلزایمر نشان داد که عصاره گوتوکولا ممکن است قادر به بهبود حافظه در سطح مولکولی است. دانشمندان معتقدند این امر به سبب ایجاد راهی میانبر به حافظه بلند مدت ایجاد می شود. در سال 2012، در طی یک آزمایش، به موش ها مقداری عصاره گوتوکولا داده شد و سپس دانشمندان عملکرد شناختی آنها را اندازه گیری کردند؛ این امر موجب افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در خون موش ها شد، و در نتیجه یادگیری و حافظه افزایش پیدا کرد. مطالعه دیگری نشان داد که مکمل گوتوکولا قادر به افزایش حافظه و عملکرد شناختی در افراد سالخورده است.

ارتباط میان مزاج افراد و عمل حجامت
بیشتر بخوانید

بهبود گردش خون: گردش خون ضعیف می تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله رگ های واریسی، چاقی، دیابت و بیماری شریان محیطی شود. کاهش جریان خون می تواند دلیل علائمی مانند بیحسی، سوزش و درد عضلانی باشد. درمان های سنتی برای کمک به بهبود گردش خون شامل ورزش، بلند کردن پاها و دوری از بی تحرکی طولانی است. استفاده از خواص گوتوکولا در بستر مکمل ها می تواند به شما کمک کند تا به صورت طبیعی گردش خونتان افزایش پیدا کند. در یک آزمایش که با شرکت 87 نفر تشکیل شده بود، به شرکت کنندگان مقدار 30 میلی گرم گوتوکولا در روز، و به مدت یک ماه داده شد؛ نتایج به دست آمده نشان می داد که افرادی که از این روش استفاده کرده بودند، نسبت به سایر افراد از گردش خون بهتری برخوردار بودند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با تمام خواص چتر گندمی در طب سنتی

خواص گوتوکولا

کمک به سلامت پوست: یکی دیگر از مزایای قابل توجه گوتوکولا، توانایی آن در بهبود سلول ها و سلامت پوست است. این گیاه به طور موثر فعالیت آنتی اکسیدان را در بافتهای شما تقویت می کند. این امر سبب بهبود زخم و بازسازی پوست می شود. آنتی اکسیدان ها می توانند به خنثی سازی رادیکال های مضر آزاد کمک کنند. این ترکیبات در طول زمان انباشته می شوند و آسیب های اکسیداتیو را ایجاد می کنند و باعث پیری زودرس می شوند. یک مطالعه ی حیوانی نشان داد که استفاده از گوتوکولا برای زخم ها دو بار در روز پس از یک هفته، میزان برخی از آنتی اکسیدان ها را تا 77 درصد افزایش داد. به دلیل خواص گوتوکولا بر سلامت پوست، از این گیاه به طور موضعی به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری های پوست مانند پسوریازیس و اگزما استفاده می شود.

خواص فلفل کاین ، درمان میگرن و کاهش وزن
بیشتر بخوانید

کاهش افسردگی و اضطراب: علاوه بر اینکه خواص گوتوکولا می توانند به سلامت جسمی شما کمک کند، برخی تحقیقات نشان می دهد که از این گیاه می توان برای سلامت روحی نیز استفاده کرد؛ این به این دلیل است که گوتوکولا دارای ویژگی های ضد انعقادی و ضد افسردگی است. این گیاه می تواند به طور طبیعی به جلوگیری از اضطراب، درمان افسردگی و درمان اختلالات خوابی کمک کند. در سال 2010 یک آزمایش بر روی 50 نفر صورت گرفت که در آن به این افراد 20 میلی گرم گوتوکولا به مدت 1 ماه داده شد، در تمام این افراد کاهش سطح استرس و اضطراب مشهود بود. علاوه بر این، مطالعات متعددی روی حیوانات انجام شده است که تأثیرات ضداضطراب و افسردگی مفید گوتوکولا را تأیید کرده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی خواص گالانگال بر روی سرطان

خواص گوتوکولا

جلوگیری از زخم معده: زخم معده، زخم هایی است که بر روی مفاصل معده، مری و روده کوچک ایجاد می شود. آنها علایم مانند درد، تهوع و خونریزی را ایجاد می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که گوتوکولا می تواند از طریق تقویت موانع روده و جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد مضر از زخم معده جلوگیری کند. مطالعه های حیوانی نشان می دهد که ترکیبات فعال گوتوکولا قادر به کاهش زخم معده پس از سه روز هستند.

کاهش التهاب: التهاب یک پاسخ بیولوژیکی طبیعی به آسیب است. التهاب مزمن، با این حال، می تواند باعث تخریب بیشتر بدن و کمک به ایجاد شرایطی مانند بیماری های قلبی، چاقی، آرتریت، دیابت و سرطان شود. از محافظت از سلول های بدن در مقابل آسیب ها تا جلوگیری از بیماری مزمن، آنتی اکسیدان ها برای بسیاری از جنبه های سلامت، ضروری هستند. آنها حتی می توانند به کاهش التهاب کمک می کنند. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این گیاه می تواند باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در بدن شود. 

پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات با مصرف گیاه گون
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

بهبود گردش خون درمان زخم معده فواید گوتوکولا

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *