Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با خواص کافور در طب سنتی برای درمان بیماری ها 

آشنایی با خواص کافور در طب سنتی برای درمان بیماری ها

کافور یکی از موادی است که در فرهنگ عامیانه ایرانیان ریشه های جالبی دارد و در پشت آن داستان های زیادی نهفته است . علاوه بر خواص کافور در طب سنتی ، از این ماده در صتایع بسیاری استفاده می شود . شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن نام کافور به ذهن شما برسد ، تشییع جنازه و ریختن کافور بر روی جنازه باشد یا اینکه به یاد آزمایش علوم دوم راهنمایی و قرار داردن کافور در میان لباس ها برای جلوگیری از حمله بید ها بیفتید . کافور در واقع صمغ یک درخت همیشه سبزه به اسم کافور می باشد . اولین بار این صمغ را در مالزی استخراج کردند که با آن کاپور می گفتند . اسم کافور نیز از این ریشه برگرفته شده است . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با خواص کافور در طب سنتی آشنا کنیم .

خواص کافور در طب سنتی

خواص کافور در طب سنتی

درمان بیماری های جلدی

یکی از مهم ترین خواص کافور در طب سنتی ، درمان مشکلات پوستی و جلدی می باشد . کافور دارای مواد ضد التهابی بسیاری می باشد و به همین دلیل است که از آن می توان برای درمان بسیاری از مشکلات مانند : جوش ، آکنه ، آفتاب سوختگی و خارش استفاده کرد . بدین منظور باید ضماد های کافور را از داروخانه ها یا عطاری ها تهیه کنید و از آن بر روی پوست خود بمالید . البته باید دقت کنید که قبل از استفاده حتما مقداری از آن را برای تست حساسیت بر روی دست خود بمالید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص گزنه دو پایه ، سم زدایی بدن و جلوگیری از سنگ کلیه

استفاده برای درمان آسم

یکی دیگر از بیماری هایی که می توان با استفاده از کافور ان را درمان کرد ، آسم می باشد . همان طور که می دانید ، یکی از ویژگی های بارز کفور ، بوی آن می باشد . به همین دلیل است که از این ماده برای جلوگیری از حمله حشرات استفاده می شود . استنشاق این بو می تواند باعث شود تا مشکلات تنفسی برطرف بشوند . در سالیان اخیر آزمایش های زیادی بر روی این تاثیر کافور انجام شده است که همگی مثبت و رضایت بخش بوده اند .

معرفی گیاهان دارویی استان کردستان در طب سنتی
بیشتر بخوانید

استفاده برای درمان اسهال

برای اولین بار جالینوس بود که در کتب طب خود به تاثیرات کافور برای درمان اسهال اشاره کرده بود. او در کتاب خود نوشته است که برای بیماری که 1 هفته به اسهال مبتلا شده بود از ده ها دارو استفاده کردم و هیچکدام افاقه نکرد . تنها کافور بود که توانست اسهال بیمار را از بین ببرد . تحقیقات نشان داده است که کافور دارای خواص ضد گازی می باشد . به همین دلیل است که استفاده از این ماده برای جلوگیری از اسهال یا بیماری های این چنینی بسیار مناسب است .

استفاده برای درمان سرما خوردگی

یکی از بهترین درمان ها برای سرما خوردگی ، استفاده از کافور می باشد . این ماده به خاطر بوی تندی که دارد ، می تواند به رفع گرفتگی بینی کمک کند و از مشکلات تنفسی که در طول سرما خوردگی برای افراد ایجاد می شود ، جلوگیری کند . اگر از کافور همراه با بخار آب گرم استفاده کنید می توانید عفونت های گلو را نیز از بین ببرید . اما دقت کنید که هیچگاه از کافور به عنوان داروی خوراکی استفاده نکنید که عوارض شدید و خطرناکی دارد و حتی می تواند منجر به مرگ بشود .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
طب سنتی و نحوه تکامل آن از گذشته تا به امروز

خواص کافور در طب سنتی

جلوگیری و مبارزه با قارچ ها

در گذشته همیشه وقتی مردم لباس های خود را در کمد یا انباری می گذاشتند ، بعد از چند وقت متوجه می شدند که قسمت هایی از آن سوراخ شده است . این سوراخ ها به دلیل قارچ ها و بید ها بوده است . به همین دلیل است که از قرص های کافور در میان لباس ها استفاده می کردند . همین طور شما می توانید برای جلوگیری از رشد قارچ ها در کفش ها خود ، شب ها در میان ان ها چند قرص کافور بگذارید .

خواص گیلاس زمستانی، کنترل کلسترول و کاهش اضطراب
بیشتر بخوانید

سرکوب جنسی

احتمالا شما هم در مورد استفاده از کافور در سربازی ها شنیده اید . استفاده از کافور می تواند آتش شهوت و میل جنسی را به شدت پایین بیاورد . استفاده از این امر بسیار خطرناک است و بسیاری از سربازان در ایران بعد از دوران سربازی با مشکلات جنسی مواجه می شوند . دولت مردان می دانند که هرچه امیال جنسی انسان خاموش تر شود ، خشونت در او بیشتر می شود و به همین علت است که در غذای سربازان از کافور استفاده می کنند .

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص کافور درمان سرما خوردگی کافور در طب سنتی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *