Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با خواص درمانی گیاه لوئی 

آشنایی با خواص درمانی گیاه لوئی

لوئی نوعی گیاه علفی پایا و چند ساله است که به خانواده لوئی‌ها تعلق دارد. دانشمندان باور دارند که قسمت‌های شرقی اروپا به عنوان زیستگاه بومی گیاه لوئی محسوب می‌شوند. این گیاه نام‌های دیگری دارد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند گرز، لوخ و توتک اشاره کرد. گیاه لوئی بیشتر در میان رودخانه‌ها و مرداب‌ها می‌روید چرا که این گیاه برای رشد نیاز به محیط مرطوب دارد. جالب است بدانید که در ایران 6 گونه مختلف از گیاه لوئی وجود دارد. تالاب پریشان بهترین مکان برای مشاهده این گیاهان محسوب می‌شود. ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با برخی از مهم‌ترین خواص و فواید درمانی این گیاه بیشتر آشنا کنیم.

گیاه لوئی

خواص گیاه لوئی

لوئی یکی از برجسته‌ترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود که استفاده از آن به بیش از چند هزار سال پیش برمی گردد. جالب است بدانید به مصارف دارویی این گیاه در کتیبه‌های به دست آمده از اهرام ثلاثه مصر نیز اشاره شده است. ترکیباتی که در این گیاه وجود دارد قادر است به شما در بسیاری از مشکلات کمک کند. در بسیاری از فرهنگ‌های مختلف، از قسمت‌های دور افتاده آسیا مانند لائوس و کامبوج تا قبیله‌های بومی کشورهای آمریکایی مانند آزتک‌ها و مایان‌ها، از این گیاه به عنوان یک داروی شفابخش یاد شده است.

ضدعفونی کننده

یکی از مهم‌ترین خواص این گیاه که در بسیاری از موارد می‌تواند با ما کمک کند، ویژگی‌های ضدعفونی کننده می‌باشد. انسان برای نسل‌های مختلف از این ویژگی گیاه لوئی بهره برده و بسیاری از مشکلات خود را برطرف کرده است. ماده ژله مانندی که در میان برگ‌های این گیاه یافت می‌شود، می‌تواند بر روی زخم‌های موضعی قرار گرفته و از به وجود آمدن مشکلاتی مانند عفونت، سپتیک و آسیب‌های میکروبی و پاتوژنی جلوگیری کند. همچنین جالب است بدانید که از این ژله می‌تواند برای کاهش التهاب و درد نیز استفاده کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
گل راعی ، ویژگی‌های ضد افسردگی و تعادل هورمونی

جلوگیری از خونریزی

برای قطع خونریزی راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بی خطرترین آنها استفاده از این گیاه می‌باشد. مشاهدات نشان می‌دهد که در بسیاری از قسمت‌های این گیاه ویژگی‌های انعقاد کننده وجود دارد. در گذشته برای کسانی که دچار خونریزی شدید شده بودند از عصاره این گیاه تجویز می‌کردند. استفاده موضعی از این عصاره باعث می‌شود تا خون به سرعت قطع شده و لخته ایجاد شود. این خاصیت گیاه لوئی در طول تاریخ جان بسیاری از انسان‌ها را نجات داده است. این موضوع برای کسانی که دچار گردش خون آهسته هستند خطرناک می‌باشد چرا که باعث می‌شود جریان خون در آنها کاهش پیدا کند.

خواص نخل اره‌ای ، سلامت مو و جلوگیری از سرطان پروستات
بیشتر بخوانید

سلامت پوست

گیاه لوئی

یکی دیگر از خواص مهمی که به این گیاه نسبت می‌دهند، تقویت سلامت پوست می‌باشد. پزشکان طب سنتی اعتقاد دارند که مصرف عصاره این گیاه می‌تواند به مشکلاتی مانند جوش صورت، اگزما و پسوریازیس کمک کند. دانشمندان باور دارند که این موضوع ریشه در خواص ضد التهابی این گیاه دارد. علاوه بر این، آزمایشاتی که در سال 2010 توسط دانشمندان هلندی در دانشگاه پزشکی لاهه انجام شده نشان می‌دهد که ترکیبات آلی که در این گیاه وجود دارند قادر هستند تا از جهش‌های سلولی‌های پوستی و در نتیجه ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کنند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی پیدایش طب سنتی و درمان بیماری ها

جلوگیری از سرطان

سرطان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مزمن است که در طول تاریخ جان میلیون‌ها نفر را گرفته است. متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که در طول سال بیش از 608 هزار جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند. به همین دلیل، دانشمندان آزمایش‌های گوناگونی برای مبارزه با این مشکل انجام می‌دهند. در سال 2014، یکی از همین آزمایش‌ها که در دانشگاه پزشکی کلکته هند انجام شده بود، نشان می‌داد که عصاره گیاه لوئی قادر است منجر به مرگ سلولی در بافت‌های سرطانی شود. محققان آمریکایی تحقیقات گسترده‌تری را بر روی نمونه‌های حیوانی انجام دادند. آنها توانستند سرطان پروستات را در این نمونه‌ها درمان کنند.

کاهش التهاب

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این گیاه سرشار از خواص ضد التهابی است. دانشمندان باور دارند که التهاب از جمله عوامل مهم در ابتلا به بیماری‌های مزمن محسوب می‌شود. از جمله این بیماری‌های التهابی می‌توان به آرتریت اشاره کرد که در سال‌های اخیر به شدت در حال رایج شدن نیز می‌باشد. متأسفانه هنوز برای این بیماری درمانی پیدا نشده است اما شما می‌توانید با استفاده موضعی از عصاره این گیاه بر روی قسمت‌های آسیب دیده، برای سال‌ها بدون اختلال ایجاد شدن در سلامتتان، به زندگی روزمره ادامه بدهید.

آشنایی با فواید مفید روغن تخم هویج
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

جلوگیری از سرطان خواص گیاهان دارویی سلامت پوست

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *