Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با تاثیرات مثبت مصرف میوه اوگلی 

آشنایی با تاثیرات مثبت مصرف میوه اوگلی

اوگلی نوعی میوه استوایی است که از درختی به اسم Citrus reticulata به دست می‌آید و به خانواده سدابیان تعلق دارد. میوه اوگلی بومی کشور جامائیکا است و بیشتر در این کشور یافت می‌شود اما در سال‌های اخیر کشورهای دیگری مانند برزیل، پرو و آرژانتین نیز اقدام به پرورش عمده این میوه کرده‌اند. میوه اولگی از نظر ظاهری به مرکباتی مانند گریپ فروت، پرتقال و نارنگی شباهت دارد. جالب است بدانید که اسم این میوه ugli از واژه ugly به معنای زشت گرفته شده چرا که این میوه در مقایسه با دیگر مرکبات ظاهر خوشایندی ندارد. در سال‌های اخیر آزمایش‌های زیادی بر روی خواص میوه اوگلی انجام شده که ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

میوه اوگلی

خواص میوه اوگلی

همان طور که اشاره شد آزمایش‌های فراوانی بر روی این میوه صورت گرفته که نشان می‌دهد میوه اوگلی سرشار از خواص و فواید متنوع می‌باشد. مانند تمام مرکبات دیگر، مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده این میوه ویتامین C می‌باشد. اما چیزی که میوه اوگلی را در مقایسه با دیگر مرکبات متمایز می‌کند، وجود مقادیر قابل توجه ای از فیبرهای رژیمی می‌باشد. علاوه بر این، بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که در این میوه موادی مانند پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین A نیز وجود دارد. همچنین جالب است بدانید میزان کالری و قند اوگلی نسبت به دیگر میوه‌های مشابه، بسیار کمتر می‌باشد.

کمک به کاهش وزن

معمولاً مرکبات نقش چندانی در فرایند کاهش وزن بازی نمی‌کنند اما همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این میوه میزان قابل توجه‌ای فیبر وجود و از همین رو استفاده از اوگلی می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. دانشمندان باور دارند که مصرف فیبر می‌تواند احساس گرسنگی را در افراد به تأخیر بیاندازد چرا که فیبرها اصولاً دیر هضم هستند و به همین دلیل، با مصرف آنها تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نخواهید کرد. علاوه بر این، آهن موجود در اوگلی می‌تواند متابولیسم کلی بدن را زیادتر کند. این امر باعث می‌شود تا چربی سوزی با سرعت بیشتری در بدن صورت بگیرد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص فلفل سیاه، قرمز و فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی

تقویت سلامت پوست

یکی از مهم‌ترین موادی که می‌تواند به صورت جدی به تقویت سلامت پوست کمک کند، ویتامین C می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که این ویتامین عملکردی آنتی اکسیدانی دارد و از همین رو می‌تواند از آسیب‌های استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند. رادیکال‌های آزاد با اکسیده کردن سلول‌های پوستی باعث ایجاد لکه‌های سن و چین و چروک می‌شوند و به همین دلیل مصرف اوگلی می‌تواند به جوانی پوست شما کمک کند. علاوه بر این، ویتامین C در ساخت کلاژن نیز نقش دارد. کلاژن ماده‌ای است که باعث‌ ترمیم بافت‌های آسیب دیده و کشسانی پوست شما می‌شود.

معرفی ویژگی‌های درمانی تخم کدو تنبل
بیشتر بخوانید

بهبود بینایی

میوه اوگلی

زمانی که صحبت از تقویت بینایی می‌شود، ناخودآگاه همه به هویج فکر می‌کنند. اساساً هر ماده‌ای که در خود ویتامین A و بتا کاروتن داشته باشد، می‌تواند به بینایی شما کمک کند. ویتامین A باعث می‌شود تا فرایند پیر شدن سلول‌های چشمی شما به تأخیر بیفتد. این موضوع مهم‌ترین دلیل برای جلوگیری از مشکلات بینایی در کهن‌سالی محسوب می‌شود. علاوه بر این، بتا کاروتن نیز با عملکرد آنتی اکسیدانی خود قادر است به شما در مبارزه با برخی از مهم‌ترین بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند. دکتر استیون برندج معتقد است ویتامین A به طور مستقیم با کاهش استرس اکسیداتیو در شبکیه ارتباط دارد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
هر آنچه باید از خواص شگفت‌آور دست بودا بدانیم

تقویت دستگاه ایمنی بدن

ویتامین C در بدن نقش‌های مختلفی دارد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به ساخت سلول‌های سفید بدن یا همان گلبول‌های سفید اشاره کرد. همان طور که می دانید این گلبول‌ها به عنوان مهم‌ترین عامل دفاعی بدن شناخته می‌شوند و از همین رو هر چه تعدادشان بیشتر باشد، سیستم ایمنی بدن بهتر عمل می‌کند. میوه اوگلی به عنوان یک منبع عالی از این ویتامین می‌تواند بک روش عالی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن به حساب بیاید. علاوه بر این، سایر آنتی اکسیدان های این میوه نیز از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند.

بهبود گردش خون

اگر بار دیگر به مواد مفید و عناصر موجود در این میوه نگاه بیندازید، با آهن مواجه می‌شود. آهن یکی از مهم‌ترین عوامل در گردش خون می‌باشد چرا که آهن در ساخت گلبول‌های قرمز بدن نقش دارند. این گلبول‌ها وظیفه دارند که مواد غذایی و اکسیژن را در بستر خون به تمام اندام‌های بدن منتقل کنند. مصرف آهن باعث می‌شود تا تعداد این گلبول‌ها بیشتر شده و در نتیجه گردش خون پیدا کند. این موضوع می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به آنمی نیز منجر شود.

خواص روغن دانه انگور بر روی موی سر
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص میوه ها سلامت پوست کاهش وزن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *