Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آجیل پیلی و بررسی خواص و ویژگی‌های مهم آن 

آجیل پیلی و بررسی خواص و ویژگی‌های مهم آن

پیلی نام میوه‌ای است که از درختی به اسم Canarium ovatum به عمل می‌آید. این گونه عضوی از خانواده لامی‌ها بوده و بیشتر در قسمت‌های گرمسیری یافت می‌شود. معمولاً پیلی در دسته خشکبار قرار می‌گیرد. این آجیل از نظر غذایی ارزش بالایی دارد و به همین دلیل در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از آن استفاده می‌کنند. آجیل پیلی تا سال‌ها می‌تواند سالم بماند و به همین دلیل در بعضی از کنفرانس‌های علمی از این ماده به عنوان یک غذایی عالی برای سفرهای طولانی فضایی یاد می‌شود. کمتر ماده غذایی وجود دارد که در حین این که ماندگاری بالایی داشته باشد، سرشار از مواد مغذی باشد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با مهم‌ترین خواص و فواید درمانی آجیل پیلی آشنا کنیم.

آجیل پیلی

خواص آجیل پیلی

همان طور که اشاره کردیم این آجیل سرشار از مواد مغذی است و به همین دلیل کارشناسان تغذیه اصرار دارند تا از این ماده در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنیم. برخلاف سایر آجیل‌ها که سرشار از چربی هستند، پیلی دارای مقادیر قابل توجه ای پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری می‌باشد که بدن قادر به ساختن آنها نیست. چند عدد آجیل پیلی می‌تواند تمام نیاز روانه شما به عناصر مهمی مانند مس و منیزیوم را فراهم کند. علاوه بر این، آجیل پیلی به عنوان یکی از معادن اسید امگا 6 شناخته می‌شود. این موضوع برای بیماران قلبی خبر بسیار خوبی است.

درمان التهاب

یکی از مهم‌ترین خواصی که به این آجیل نسبت می‌دهند، درمان التهاب است. برای سال‌ها از التهاب به عنوان یکی از ریشه‌های اصلی ابتلا به بیماری‌های مزمن یاد می‌شود. از آنجایی که آجیل پیلی سرشار از آنتی اکسیدان‌های گوناگون و قدرتمند است، می‌تواند به درمان مشکلات التهابی کمک کند. آنتی اکسیدان‌ها عمدتاً رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند، که می‌توانند باعث استرس اکسیداتیو و افزایش التهاب در سراسر بدن شوند. با اضافه کردن آجیل‌های پیلی به رژیم غذایی، می‌توانید از شرایط التهابی مثل آرتروز و نقرس جلوگیری کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خرنوب چیست و چه خواص درمانی دارد؟

جلوگیری از بیماری‌های مزمن

دانشمندان باور دارند که مهم‌ترین عامل برای مبارزه با بیماری‌های مزمن، آنتی اکسیدان ها هستند. ابن بدان معنی است که استفاده از غذاهای آنتی اکسیدانی مانند آجیل پیلی می‌تواند طیف گسترده‌ای از این مشکلات را از بین ببرد. آسیب‌های استرس اکسیداتیوی که رادیکال‌های آزاد به بدن وارد می‌کنند، باعث ایجاد شرایط خطرناکی مانند جهش سلولی و در نهایت سرطان می‌شود. در سال 2005 آزمایشاتی توسط دانشمندان نروژی انجام شد که نتایجش نشان می‌داد مواد موجود در آجیل پیلی قادر هستند تا احتمال ابتلا به سرطان را تا 50 درصد کاهش بدهند.

بررسی خواص مهم روغن اکالیپتوس در طب سنتی
بیشتر بخوانید

آجیل پیلی

تنظیم سطح کلسترول در بدن

درست مانند دیگر خشکبار، در این ماده نیز چربی وجود دارد. اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که تمام چربی‌ها بد نیستند، بلکه وجود بعضی از آنها برای سلامت بدن ضروری می‌باشد. از جمله مهم‌ترین این چربی‌ها می‌توان به اسید چرب امگا 3 و اسید چرب امگا 6 اشاره کرد. این چربی‌ها باعث می‌شوند تا سطح کلسترول در بدن کاهش پیدا کرده و شانس ابتلا به بیماری‌ها و شرایط خطرناکی مانند حملات قلبی، سکته مغزی و آترواسکلروز کم شود. آجیل پیلی سرشار از چنین چربی‌هایی است و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند به حفظ و تقویت سلامت قلب شما کمک کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
برشماری ویژگی‌های درمانی توت هندی

کاهش وزن

اضافه وزن یکی از مشکلاتی است که این روزها در حال رایج شدن می‌باشد. این موضوع نه تنها ظاهر شما را خراب می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به بیماری‌های خطرناکی مانند دیابت و حملات قلبی شود. استفاده از این آجیل می‌تواند به کسانی که قصد کاهش وزن دارند کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که پیلی دارای مقادیر قابل توجه‌ای فیبر رژیمی می‌باشد. استفاده از فیبرها باعث می‌شود تا شما دیرتر احساس گرسنگی کنید چرا که هضم فیبرها اساساً دیر انجام می‌شود. اثر تنظیم کنندگی کلسترول این آجیل‌ها نیز باعث می‌شود تا متابولیسم بهبود پیدا کرده و در نتیجه چربی سوزی سریع‌تر صورت بگیرد.

افزایش حواس شناختی

درست مانند همه موادی که در خود اسیدهای چرب امگا 3 دارند، آجیل پیلی نیز می‌تواند به حواس شناختی کمک کند. اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش التهاب در مسیرهای عصبی پیوند خورده‌اند. این موضوع می‌تواند به بهبود قدرت تمرکز و تقویت حافظه کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در این ماده نه تنها می‌توانند به پیشگیری از بیماری‌های مزمن کمک کنند، بلکه در جلوگیری از شرایطی مانند آلزایمر و زوال عقل نیز نقش دارند. استفاده از این آجیل‌ها باعث می‌شود تا مغز شما کارایی بیشتری داشته باشد.

خواص انگور علفزار ، کاهش وزن و درمان زخم ها
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص آجیل ها خواص میوه ها کاهش وزن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *