Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

معرفی لیست فواید درمانی توت فرنگی وحشی 

معرفی لیست فواید درمانی توت فرنگی وحشی

توت فرنگی وحشی نوعی میوه است که به خانواده توت فرنگی‌ها تعلق دارد. این میوه از گیاهی بوته‌ای به اسم Fragaria vesca به دست می‌آید. از دیگر نام‌های معروف این گونه توت فرنگی می‌توان به مواردی مانند توت فرنگی آلپاین اشاره کرد. دانشمندان باور دارند که کشورهای شمالی اروپایی به عنوان زیستگاه بومی توت فرنگی وحشی محسوب می‌شوند. باستان شناسان شواهدی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد توت فرنگی وحشی از دوران سنگ توسط انسان‌ها مصرف می‌شده است. از مهم‌ترین مزایای این گونه نسبت به توت فرنگی معمولی می‌توان به روان‌تر بودن، شیرین‌تر بودن و راحتی بیشتر در پرورش اشاره کرد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص و فواید درمانی این میوه آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

توت فرنگی وحشی

خواص توت فرنگی وحشی

تنها دلیل برای مصرف این توت فرنگی مربوط به طعم و مزه بی نظیرش محدود نمی‌شود. جالب است بدانید که مواد آلی و معدنی موجود در توت فرنگی وحشی، بسیار بیشتر از سایر گونه‌ها می‌باشد. از آب میوه، برگ‌ها، ساقه و میوه این گونه در طب سنتی استفاده می‌شده است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که شما می‌توانید طیف وسیعی از مواد مفید مانند ویتامین C، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، تانن‌ها، فلاونوئیدها، پروانتوسیانید‌ها، ترکیبات فنلی و سایر اسیدهای فرار و آنتی اکسیدان ها را در این توت فرنگی یافت کنید.

جلوگیری از پیری زودرس

برای قرن‌ها دانشمندان زیادی عمر خود را بر روی پیدا کردن اکسیر جوانی وقف کردند اما هیچ کدام نتوانستند به آنچه به دنبالش بودند دست پیدا کنند. امروزه اما محققین دریافته‌اند که می‌توان با استفاده از برخی مواد طبیعی به این مهم رسید. همان طور که در بالا نیز به صورت مختصر اشاره شد، این توت فرنگی دارای طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها می‌باشد. این آنتی اکسیدان ها قادر هستند تا با خنثی کردن آسیب‌های استرس اکسیداتیو، از پیر شدن سلول‌های پوستی جلوگیری کنند. این موضوع باعث کاهش قابل توجه چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص کانانگا، ضد استرس و کاهش فشار خون

تنظیم فشار خون

شاید بسیاری از شما با مفهوم فشار خون بالا آشنا نباشید. دانشمندان دریافته‌اند که اگر در رگ‌های خونی شما انسداد ایجاد شود، خون نمی‌تواند به راحتی عبور کند. این موضوع باعث می‌شود تا قلب برای پمپاژ، فشار بیشتر به خود بیاورد. این فشار بیشتر باعث می‌شود تا قلب با خطرات جدی مانند سکته مغری، دست و پنجه نرم کند. بعضی از مواد قادر هستند تا با گشاد کردن رگ‌های شما، از این مشکل جلوگیری کنند. از جمله این مواد می‌توان به عنصر پتاسیم اشاره که به صورت قابل توجه ای در توت فرنگی وحشی وجود دارد. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از فشار خون بالا از این میوه استفاده کنید.

خواص گل انگشتانه در طب سنتی و درمان بیماری ها
بیشتر بخوانید

جلوگیری از صدمات کبد

توت فرنگی وحشی

یکی دیگر از فواید بی نظیری که به این میوه نسبت می‌دهند، تقویت سلامت کبد و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به آن می‌باشد. آنتی اکسیدان‌هایی خاصی در این توت فرنگی وجود دارد که باعث می‌شوند رادیکال‌های آزاد نتوانند به کبد شما آسیب وارد کنند. این موضوع می‌تواند شانس ابتلا به مشکلاتی مانند سیروز و هپاتیت را به شدت کاهش بدهد. علاوه بر این، آب میوه توت فرنگی ادرار آور است. همان طور که می دانید، در ادرار مقادیر زیادی اوره وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تا فشار زیادی از روی کبد برداشته شود چرا که نقش اصلی این عضو در بدن، سم زدایی می‌باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
موز غذای کامل است

درمان گلو درد

برگ‌های توت فرنگی هم دارای خواص درمانی هستند به طوری که شما می‌توانید از آنها برای درمان گلو دردهای معمولی استفاده کنید. بدین منظور کافی است تا 50 تا 60 گرم از آنها را به مدت 4 تا 5 دقیقه در آب بجوشانید تا مواد تشکیل دهنده فعالشان آزاد شوند. سپس مایع حاصل می‌تواند برای از بین بردن التهاب و درد در گلو استفاده شود. این به خصوص برای افرادی که با علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا مبارزه می‌کنند، مؤثر است، زیرا این دم‌نوش همچنین می‌تواند باعث کاهش احتقان شود.

کنترل دیابت

یکی از رایج‌ترین بیماری‌های مزمن که هر روزه به تعداد مبتلایان آن افزوده می‌شود، دیابت است. همان طور که می دانید چنین افرادی به دلیل مقاومت بدنشان به انسولین، نمی‌توانند سطح قند خون را کنترل کنند. از آنجایی که در این میوه سطح بالایی از فیبر وجود دارد، مصرفش می‌تواند سطح قند خون شما را در میزان نرمال نگه دارد. همچنین ترکیبات آلی موجود در آن نیز می‌توانند ترشح انسولین را تحریک کنند.

لیست اصلی‌ترین خواص روغن زعفران
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

تنظیم فشار خون خواص میوه ها درمان گلو درد

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *