Subscribe Now
Trending News

مقالات

انتخاب سردبیر

لیست فواید بی نظیر روغن نعنا گربه‌ای 

لیست فواید بی نظیر روغن نعنا گربه‌ای

نعنا گربه‌ای گیاه بوته‌ای و چند ساله است که به خانواده نعناییان تعلق دارد. گیاه شناسان باور دارند که این گیاه بومی مناطق اروپایی بوده اما امروزه می‌توانید آن را در بسیاری از کشورهای دنیا پرورش بدهید. جالب است بدانید که گربه‌ها به این گیاه علاقه خاصی دارند و به همین دلیل است که اسم آن را نعنا گربه‌ای گذاشته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نعنا گربه‌ای در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان یک گیاه دارویی مهم شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین محصولات این گیاه روغن نعنا گربه‌ای نام دارد. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمانی این روغن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن نعنا گربه‌ای

خواص روغن نعنا گربه‌ای

همان طور که اشاره شد روغن نعنا گربه‌ای به عنوان یک داروی گیاهی شناخته می‌شود که شما می‌توانید از آن برای بر طرف کردن بسیاری از مشکلات و بیماری‌های استفاده کنید. آزمایش‌های انجام شده بر روی این روغن نشان می‌دهد که شما می‌توانید در نعنا گربه‌ای با ترکیبات فوق العاده با ارزشی مانند نپتالاکتون، والریک اسید، گرانیول، مونوترپن، نپتالیک آنهایدرید، سیترال، لیمونن، دیسپنتین، تیمول، سیتروئنلا، کاریوفیلن، نرول، بیو فلانوئید، نپتالیک اسید و کارتنوئیدها رو به رو شوید. هر کدام از این ترکیب‌ها دارای خواص شگفت انگیزی هستند که استفاده از آنها می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر روی سلامت بدن از خود بر جای بگذارد.

رهایی از اسپاسم

از جمله مهم‌ترین خواصی که استفاده از این روغن بر جای می‌گذارد، درمان اسپاسم و گرفتگی‌های عضلانی می‌باشد. شما از این خاصیت می‌تواند به صورت موضعی و داخلی برای بر طرف کردن هر گونه اسپاسمی از جمله اسپاسم‌های تنفسی، ماهیچه‌ای و روده استفاده کنید. دانشمندان باور دارند که این موضوع ریشه در خواص آرامش بخش این روغن دارد به طوری که استفاده از آن بر روی درمان وبا نیز مؤثر است. این موضوع باعث نجات دادن جان میلیون‌ها نفر در طول قرن 18 و 19 میلادی شده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم‌‎ترین خواص عصاره درخت روغن قلم

کمک به گوارش

درست مانند بسیاری دیگر از روغن‌های گیاهی، نعنا گربه‌ای در تقویت سلامت دستگاه گوارشی نقش دارد. بررسی‌هایی که در سال 2015 توسط دکتر لورنزو باتلیتی در دانشگاه پزشکی تورین ایتالیا صورت گرفته نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در این روغن قادر هستند با تحریک آنزیم‌های گوارشی، ترشح آنها را افزایش بدهند. این موضوع باعث می‌شود تا مصرف روغن نعنا گربه‌ای به شما در پیشگیری و درمان بیماری‌هایی مانند یبوست، سندرم روده تحریک پذیر، نفخ و یا رفلاکس معده کمک کند. این موضوع اهمیت خود را زمانی نشان می‌دهد که بدانید در طول سال بیش از 2 میلیارد دلار هزینه درمان بیماری‌های گوارشی در آمریکای شمالی می‌شود.

خواص نعنا بیابانی ، کاهش تب و جلوگیری از تهوع و استفراغ
بیشتر بخوانید

سم زدایی بدن

روغن نعنا گربه‌ای

از دیگر خواص بی نظیر این روغن می‌تواند به بهبود سم زدایی بدن اشاره کرد. در طول روز فعالیت‌های زیادی مانند تنفس هوای آلوده، استفاده از لوازم آرایشی و حتی متابولیسم سلولی، باعث ایجاد سموم در بدن می‌شوند. اگر این سموم دفع نشوند شما با مشکلات متعددی رو به رو خواهید شد. یکی از بهترین راه‌های دفع سموم از بدن ادرار می‌باشد. امروزه می دانیم که بیش از 25 درصد ادرار را اسید اوریک، یکی از شایع‌ترین سموم بدن تشکیل می‌دهد. این روغن به عنوان یک دیورتیک قوی شناخته می‌شود. این بدان معنی است که مصرف آن قادر است میزان و دفعات ادرار را افزایش بدهد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص شبدر قرمز در طب سنتی

تسکین سندرم پیش قاعدگی

یکی از قدیمی‌ترین خواص این روغن که از آن برای قرن‌ها استفاده می‌شود، تسکین قاعدگی‌های دردناک یا سندرم پیش قاعدگی می‌باشد. آمارها نشان می‌دهد که بیش از 15 درصد خانم‌ها به این سندرم مبتلا هستند بدون این که بدانند. این امر باعث می‌شود تا آنها علائم شدیدی مانند درد و گرگرفتگی را تجربه کنند. استفاده از این روغن می‌تواند با تحریک ترشحات هورمون به کاهش این سندرم کمک کند. دانشمندان باور دارند که مصرف این روغن برای خانم‌هایی که به قاعدگی‌های نامنظم دچار هستند نیز مفید می‌باشد.

کاهش التهاب

به عقیده بسیاری از کارشناسان، التهاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های مشکلات مزمن به شما می‌رود. این مشکلات خود را در اندام‌های مختلف از جمله پوست و مفاصل نشان می‌دهند. از جمله رایج‌ترین بیماری‌های التهابی می‌توان به مواردی مانند آرتریت، نقرس، آکنه و پسوریازیس اشاره کرد. استفاده از این روغن می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند. هر چند بهتر است با مصرف مواد ضد التهابی از ابتلا به این مشکلات جلوگیری کنید چرا که تاکنون درمان قطعی برای بیشتر این بیماری‌ها یافت نشده است.

آشنایی با فواید بی نظیر فلفل فرنگی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

بهبود هضم خواص گیاهان دارویی کاهش التهاب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *