Subscribe Now
Trending News

مقالات

انتخاب سردبیر

نوشیدنی کفیر چیست و چه خواصی دارد؟ 

نوشیدنی کفیر چیست و چه خواصی دارد؟

کفیر به نوعی نوشیدنی اطلاق می‌شود. این نوشیدنی که به ماست شباهت دارد با استفاده از شیر تخمیر شده و دانه‌های قارچ کفیر تهیه می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قسمت‌هایی مانند قفقاز به عنوان خواستگاه این نوشیدنی مفید شناخته می‌شوند. در حال حاضر بسیاری از کشورهای شرق اروپا و آسیای مرکزی از این نوشیدنی استفاده می‌کنند. برای بهتر شدن طعم کفیر می‌توانید به آن موادی مانند عسل، میوه‌های گوناگون و یا شکر اضافه کنید. استفاده از این نوشیدنی خواص و فواید بسیاری دارد به طوری که اهالی قفقاز اعتقاد دارند مصرف آن به افزایش طول عمر منجر می‌شود. اگر دوست دارید در مورد ویژگی‌های مفید نوشیدنی کفیر اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

نوشیدنی کفیر

خواص نوشیدنی کفیر

در اوایل قرن بیست و یکم تحقیقات و آزمایش‌های فراوانی بر روی این ماده توسط دانشمندان و پژوهشگران سراسر دنیا صورت گرفت. بیشتر بررسی‌ها نشان می‌دادند که کفیر به صورت کلی یک نوشیدنی مفید به شمار می‌رود چرا که در آن ترکیبات با ارزشی مانند پروتئین، اسید لاکتیک، پلی ساکارید، اسید نیکوتین، فولات، ویتامین B6، منگنز، سدیم، پتاسیم و منیزیم یافت می‌شود. مهم‌تر از همه، در این نوشیدنی نوعی باکتری وجود دارد که برای بدن مفید است و می‌تواند به صورت موثری به سلامت دستگاه گوارشی کمک کند. این باکتری‌ها که کافیران نام دارند، ناشی از دانه‌های قارچ موجود در این نوشیدنی هستند.

تقویت دستگاه گوارشی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این نوشیدنی دارای باکتری‌های مفیدی به اسم کافیران می‌باشد که برای دستگاه گوارشی مفید هستند. به همین دلیل است که از کفیر به عنوان یک غذای مهم پروبیوتیک نام برده می‌شود. غذاهای پروبیوتیک بسیاری از باکتری‌های مضر را در دستگاه گوارش از بین می‌برند و در عین حال کمک به جذب مواد غذایی به روش کارآمد می‌کنند. علاوه بر این، آنها با تحریک حرکت پرستالتی روده، احتمال ابتلا به مشکلات گوارشی رایجی مانند یبوست و رفلاکس معده را کاهش می‌دهند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
وارد غار تنهایی مردان نشوید و دخالت بی‌جا نکنید

کنترل دیابت

یکی دیگر از خواص مهمی که به استفاده از نوشیدنی کفیر نسبت می‌دهند، کنترل دیابت می‌باشد. متأسفانه در سال‌های اخیر دیابت در حال اپیدمی شدن می‌باشد به طوری که آمارها نشان می‌دهد میزان افرادی که در سال 2017 به دیابت مبتلا شده‌اند، رشدی 15 درصدی داشته است. کفیر دارای قند است و شاید این موضوع برای دیابت بد باشد اما جالب است بدانید که باکتری‌های موجود در این نوشیدنی قبل از این که این قندها وارد جریان خون بشوند، آنها را تجزیه می‌کنند. این بدان معنی است که شما به صورت طبیعی قند دریافت می‌کنید اما آنها جذب بدن نمی‌شوند.

آجیل پیلی و بررسی خواص و ویژگی‌های مهم آن
بیشتر بخوانید

کمک به عدم تحمل لاکتوز

نوشیدنی کفیر

از دیگر ویژگی‌های شگفت انگیز این نوشیدنی می‌توان به تسهیل عدم تحمل لاکتوز اشاره کرد. افرادی که به این حساسیت دچار هستند در سوخت ساز بدن خود مشکل دارند. این بدان معنی است که بدن آنها توانایی هضم لاکتوز را ندارد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این موضوع به دلیل عدم ترشح هورمون لاکتاز در بدن ایجاد می‌شود. بیش از 15 درصد افراد دنیا دچار این عارضه هستند. باکتری‌هایی که در این نوشیدنی وجود دارد قادر هستند تا لاکتوز را بشکنند که این امر باعث می‌شود شما از سایر مواد مفید موجود در کفیر (مانند شیر) بهره برده و مشکلی برایتان پیش نیاید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص کلم کیل ، کاهش فشار خون و بهبود هضم

تقویت سیستم ایمنی بدن

بررسی‌ها انجام شده نشان می‌دهد که در نوشیدنی کفیر مقادیر قابل توجه‌ای از آنتی اکسیدان وجود دارد. همان طور که می دانید آنتی اکسیدان‌ها قادر هستند آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند. این موضوع می‌تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها کمک کند. اضافه بر این، باکتری‌های موجود در کفیر می‌توانند در تقویت دستگاه ایمنی بدن نیز به شما کمک کنند. دانشمندان باور دارند که این باکتری‌ها قادر هستند طیف وسیعی از باکتری‌های مضری که در بدن وجود دارد را از بین ببرند که این موضوع می‌تواند سلامت عمومی شما را تقویت کند.

تقویت سلامت قلب

از جمله مهم‌ترین عناصری که در این نوشیدنی یافت می‌شود، پتاسیم می‌باشد. این عنصر می‌تواند به صورت مؤثری به افزایش سلامت قلب کمک کند. بررسی‌ها صورت گرفته حاکی از این است که پتاسی قادر است رگ‌ها و شریان‌های حیاتی بدن را گشاد کند. این موضوع باعث می‌شود تا فشار خون کاهش پیدا کند. فشار خون پایین با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی در ارتباط است.

خواص کلپ ، کاهش وزن و ضد التهاب
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان دیابت سلامت قلب کاهش فشار خون ویژه آسان طب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *