Subscribe Now
Trending News

مقالات

انتخاب سردبیر

عوارض قلبی کرونا | کرونا چگونه بر قلب اثر می گذارد؟ 

عوارض قلبی کرونا | کرونا چگونه بر قلب اثر می گذارد؟

این روز ها متخصصان قلب و عروق بیماران آلوده به ویروس کرونایی را می بینند که بدترین علائم آنها  مشکلات تنفسی نیست، بلکه قلبی است. ما هنوز در حال یادگیری در مورد اثرات طولانی مدت COVID-19 بر بدن همچون عوارض قلبی کرونا هستیم. برای درک بهتر تأثیر  ویروس روی بدن افراد، مطالعاتی در سراسر جهان از جمله در مرکز Hackensack Meridian Health در حال انجام است.

بر اساس دو مطالعه منتشر شده در JAMA Cardiology، برخی از بیمارانی که از COVID-19 بهبود یافته اند، حتی هفته ها یا ماه ها بعد از بهبود، ممکن است دچار عوارض قلبی کرونا شوند

عوارض قلبی کرونا در بهبود یافتگان

در برخی از این مطالعات که روی بازدید دوره ای پس از بهبود بیماران به COVID-19، انجام شد، نشان داد که این افراد دچار التهاب در قلب یا میوکاردیت شده اند که نوعی التهاب عضله قلب است.

دکتر بودیو شارما، متخصص قلب در مرکز پزشکی JFK می گوید: “در حالی که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری درباره کرونا وجود دارد، ما در حال درک این مسئله هستیم که COVID-19 ممکن است منجر به برخی از مشکلات قلبی شود که می تواند عواقب طولانی مدت داشته باشد.”

کرونا چگونه بر قلب تأثیر می گذارد؟

ویروس ها با آلوده سازی مستقیم سلول ها به بدن حمله می کنند. در مورد  ویروس کرونا، ویروس در درجه اول به ریه ها حمله می کند. با این حال، می تواند باعث شود بدن شما واکنش های ایمنی سراسری و بیش از حد فعال ایجاد کند . این امر می تواند منجر به افزایش التهاب در سراسر بدن شود.

اکوکاردیوگرافی در نارسایی قلب و انواع آن
بیشتر بخوانید

التهاب عضله قلب یا میوکاردیت می تواند توانایی قلب در پمپاژ خون و ارسال سیگنال های الکتریکی را مختل کند. اشکال شدید میوکاردیت می تواند منجر به مشکلات جدی تری مانند آریتمی قلبی، بیماری عضله قلب و نارسایی قلبی شود.

مطالعه ای از دانشگاه فرانکفورد در آلمان نشان می دهد، بیش از نیمی از بیماران مورد مطالعه مبتلا به کرونا، دارای التهاب قلبی مداوم بودند.

محققان خاطرنشان کردند که بیش از دو سوم بیمارانی که در این مطالعه شرکت کردند بیماری خفیفی داشتند و در خانه از کرونا بهبود یافتند.

دکتر شارما می گوید: “اکنون نگرانی ما این است که حتی در موارد خفیف کرونا نیز احتمال وجود التهاب و آسیب به قلب وجود دارد.”

با این حال، می بایست بدانید که ناهنجاری های مشاهده شده در این مطالعه می تواند با سایر عفونت های ویروسی هم اتفاق بیفتد و ممکن است موقتی باشند. بسیاری از موارد التهاب خفیف قلب ممکن است علائمی از خود نشان ندهند و به خودی خود بهتر شوند.

علائمی / عوارض قلبی کرونا که باید به دنبال آنها باشید چیست؟

اگر به COVID-19 یا همان کرونا آلوده شده اید، باید هرگونه علائم طولانی را کنترل کنید و به طور منظم توسط پزشک خود معاینه شوید. این علائم عبارتند از:

  • خستگی مفرط
  • مشکلات تنفسی
  • تورم غیر قابل توضیح
  • درد قفسه سینه

دکتر شارما می گوید: “اگر چه برای درک تأثیرات طولانی مدت کرونا بر روی قلب و شناخت عوارض قلبی کرونا باید تحقیقات بیشتری انجام شود، اما ما می دانیم که کرونا از دو طریق بر قلب تأثیر می گذارد. اول، می تواند به طور مستقیم باعث میوکاردیت و لخته شدن خون شود. و دوم اینکه می تواند با وخیم تر شدن شرایط قلب موجود، به طور غیر مستقیم قلب را تحت تأثیر قرار دهد.

“همه ما باید تلاش خود برای محافظت از خود و دیگران در برابر ابتلا به بیماری ادامه دهیم “

 

در دوران قرنطینه خانگی بیماری، می توانید از ویزیت آنلاین  نیز برای پیگیری عوارض قلبی کرونا استفاده کنید. بعد از بهبودی  ممکن است پزشک متخصص قلب  از شما بخواهد تا  آزمایش های بیشتری همانند نوار قلب یا اکوی قلب هم انجام دهید.

راههای درمان بیماری قلبی بعد از تشخیص
بیشتر بخوانید

اقدامات احتیاطی لازم برای مقابله با ویروس کرونا و عوارض قلبی کرونا

  • وقتی آب و صابون در دسترس ندارید، مرتباً دستان خود را با ضد عفونی کننده دست بشویید. اطمینان حاصل کنید که ضد عفونی کننده دست که استفاده می کنید حداقل دارای ۶۰٪ الکل باشد.
  • در هر زمان که نمی توانید ۲ متر فاصله اجتماعی از دیگران را در داخل و خارج از خانه داشته باشید، ماسک بزنید.
  • علائم و نشانه های COVID-19 را بشناسید. اگر  خود را در معرض ویروس قرار داده اید، هرگونه علائم بیماری را در خود کنترل کرده و در صورت لزوم آزمایش انجام دهید.

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *