Subscribe Now
Trending News

مقالات

پوست و زیبایی

تفاوت مش و هایلایت به همراه آموزش جامع هایلایت 

تفاوت مش و هایلایت به همراه آموزش جامع هایلایت

یک تغییر کوچک در مو باعث تغییر در کل ظاهر شما می‌شود. از این رو ممکن است هنگام مراجعه به آرایشگاه از تنوع رنگ‌ موها و هایلایت‌ها برای انتخاب رنگ موی مناسب کمی گیج شوید و حتی اسامی آن‌ها را نیز ندانید. هایلایت کردن در واقع تکنیکی است که امروزه خانم‌ها در سالن‌های زیبایی با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شوند. برای داشتن استایلی متفاوت بهتر است هایلایت مو را امتحان کنید.

 بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ مو بر اساس پوست و چشم 

در این مقاله به این مطالب خواهیم پرداخت:

هایلایت چیست؟

تفاوت لایت و مش

انواع هایلایت مو بر اساس تکنیک و کاربرد آن

نکات مهم قبل از هایلایت مو

روش‌های انجام هایلایت مو

آموزش هایلایت مو بدون دکلره

نحوه‌ی مراقبت از هایلایت‌ها

هایلایت چیست؟

به قسمت‌هایی از مو که نسبت به رنگ زمینه‌ی مو روشن‌تر باشند هایلایت گویند. در واقع یک تکنیکی جهت زیبایی موها که توسط آرایشگران حرفه‌ای و با تجربه انجام می‌شود چرا که انتخاب هوشمندانه باعث می‌شود به نتیجه‌ی موردنظرتان برسید و موهایتان زیبا شود. هایلایت مو امروزه در صنعت مد بیش از پیش حائز اهمیت است.

تفاوت لایت و مش

  1. اگر تفاوت رنگ موهای پایه و تکه‌هایی که برای فرد انتخاب می‌کنید 3 درجه روشن باشد به آن لایت و اگر 7 درجه باشد به آن مش می‌گویند.
  2.  لایت با رنگ مو قابل انجام است در حالی که مش با دکلره انجام می‌شود.

مش و هایلایت

انواع هایلایت مو بر اساس تکنیک و کاربرد آن

تنوع در رنگ‌ها و هایلایت‌ها بسیار زیاد است. در این مقاله استایلی به انواع هایلایت و کاربرد آن جهت سهولت در انتخاب رنگ موی شما می‌پردازد.

  • تکنیک هایلایت

هایلایت بر روی موهایی با زمینه‌ی روشن قابل انجام است روش انجام این کار بدین صورت است که روی موهایی که تیره هستند تکه‌های روشن دربیاید. رنگ‌هایی که برای هایلایت‌ها استفاده می‌شوند شامل: مرواریدی، زیتونی، کاهی، بلوند دودی، مرواریدی و… است.

  • تکنیک لولایت

لولایت به مفهوم تابش خورشید است این روش مخالف روش هایلایت است چرا که زمینه مو باید روشن‌ باشد و تکه‌های مو 3 درجه به رنگ تیره مایل باشند. اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که بعد از رنگ کردن، موهایتان‌ زرد یا بد رنگ شده است از تکنیک لولایت استفاده کنید. اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید ولی بعد از مدتی آن‌ها رشد کرده‌اند بدون اینکه نیاز باشد دکلره کنید به جهت یکدست شدن موها می‌توان از این تکنیک استفاده کرد.

در این تکنیک رنگ زمینه مو می‌تواند شامل بلوند بژ، بلوند کاراملی و بلوند قهوه‌ای باشد و تکه‌هایی که برای مو استفاده می‌شود می‌تواند عنابی تیره، قهوه‌ای تیره و عنابی باشد که باز هم با توجه به سلیقه مشتری قابل تغییر است.

  • تکنیک سان لایت

سان لایت به معنی خورشید روشن است. در این تکنیک از دو روش استفاده می‌شود:

  1. این تکنیک تکه‌های بسیار روشن بر روی موهایی با زمینه‌ی روشن انجام می‌شود. روش انجام این کار بدین صورت است که یک بیضی در بالای سر فرد از رنگ تیره و برای ساقه‌های مو از رنگ‌های مسی، طلایی ، شکلاتی، تنباکویی، شرابی و… استفاده می‌شود.
  2. تکه‌های بسیار روشن بر روی موهایی با زمینه‌ی تیره نیز قابل انجام است.
  • تکنیک مون لایت
با این 3 روش موهاتون خیلی زود بلند میشه
بیشتر بخوانید

در این تکنیک که در واقع برعکس سان لایت است به این صورت که بیضی بالای سر فرد تیره میشود و تکه‌های زیر مو روشن می‌شود. این تکنیک در بین خانم‌ها طرفدار کمتری نسبت به تکنیک های دیگر دارد و بیشتر در صنعت مدلینگ کاربرد دارد.

  • تکنیک مووی لایت

در این تکنیک از رنگ‌های فانتزی در مو استفاده می‌شود و در بین دختران نوجوان و جوان بسیار طرفدار دارد به این صورت که از بالای سر موها به چند قسمت مساوی بسته به سلیقه‌ی مشتری تقسیم می‌شود و هر کدام جداگانه با رنگ‌های فانتزی مثل سبز، صورت، آبی، بنفش، نارنجی و… رنگ آمیزی می‌شود که در واقع موها شبیه یک رنگین کمان می‌شود. دوام این تکنیک بدلیل استفاده از رنگ‌های فانتزی بسیار کم است و پس از چند بار استحمام پاک می‌شود.

  • تکنیک هاف لایت

همانطور که از اسم این تکنیک مشخص است هاف لایت به معنای نصف روشن، نصف تیره است یعنی آرایشگر نصف موها را با توجه به قد مو به رنگ روشن و نصف دیگری از آن را به رنگ تیره رنگ‌آمیزی می‌کند. روشی دیگر برای استفاده از این تکنیک وجود دارد به این صورت که موهای فرد از فرق سر باز می‌شود یک طرف مشکی و طرف دیگر بلوند می‌باشد. نام دیگر این تکنیک دی لایت است.

  • تکنیک استروبینگ لایت

اگر می‌خواهید موهایی پرحجم داشته باشید از این تکنیک استفاده کنید علاوه بر پرحجم شدن موها به خوش حالت‌تر شدن آن نیز بدلیل استفاده از تکنیک سایه روشن- تیره در موها کمک می‌کند. روش انجام این تکنیک بدین صورت است که ریشه‌های مو بلوند تیره و انتهای مو بلوند روشن می‌باشد.

  • تکنیک آمبره

امروزه در سالن‌های زیبایی این تکنیک در بین خانم‌ها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. آمبره به معنای سایه است. در این روش قسمت‌های پایین مو از قسمت‌های بالای مو روشن‌تر است و این سایه باعث زیبا دیده شدن موهای شما می‌شود. سایه‌های ایجاد شده به رنگ چشم، مو و پوست بستگی دارد. هر چه مو بلندتر باشد سایه‌های ایجاد شده زیباتر دیده می‌شوند. به طور کلی آمبره به سه دسته تقسیم بندی می‌شود:

  1. آمبره‌ی کلاسیک : ساقه‌ی موها نسبت به ریشه روشن‌تر هستند.
  2. آمبره‌ی معکوس: ریشه‌ی موها نسبت به ساقه‌ی مو روشن‌تر هستند.
  3. آمبره‌ی فانتزی: ساقه‌ی مو از رنگ‌های فانتزی استفاده می‌شود و ریشه‌ی موها تیره‌تر هستند.
  • تکنیک بالیاژ
19مدل کوتاهی جدید
بیشتر بخوانید

بالیاژ به معنی مش در هوای آزاد است. در این تکنیک نیازی به استفاده از کلاه و فویل نمی‌باشد. موجی زیبا با سایه‌های ملایم و روشن در بین موها که حالتی طبیعی ایجاد میکند و همانند آمبره طرفداران پروپا قرصی دارد و باعث می‌شود موها پرپشت‌تر و زیبا دیده شوند. نحوه‌ی انجام این کار بدین صورت است که ریشه‌های مو تیره و انتهای مو روشن‌تر رنگ‌آمیزی میشود. از مزیتی که این تکنیک دارد می‌توان به عدم نیاز به ترمیم مو اشاره کرد و با رشد مو زیبایی آن از دست نخواهد رفت.

تکنیکی که در بالیاژ کاربرد دارد می‌توان به تکنیک پوش لایت اشاره کرد. خانم‌هایی با موهای کوتاه می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند. در واقع تکنیک پوش لایت موها از پایین به سمت ریشه پوش داده می‌شود و ساقه‌های مو که پوش داده نشده‌اند رنگ زده می‌شود. اگر ریشه‌ی موها در این تکنیک تیره است ساقه‌ها روشن می‌شود و بالعکس.

  • تکنیک سامبره

ترکیبی از دو روش بالیاژ و آمبره است که نسبت به تکنیک آمبره جدیدتر است. نحوه‌ی انجام این تکنیک بدین صورت است که ریشه‌ی موها تیره‌تر و هر چه به انتهای مو می‌رسد رنگ مو با روشنایی ملایم‌تری امتداد پیدا می‌کند. تفاوتی که تکنیک سامبره با تکنیک آمبره دارد این است که در سامبره موها با قسمت‌های دلخواه انتخاب ‌می‌شوند و الگوی منظمی برای رنگ‌آمیزی را ندارد.

  • تکنیک کالر ملتینگ

این تکنیک شبیه تکنیک‌های سامبره و آمبره است. در این تکنیک برای سایه‌های ایجاد شده در موها از سه رنگ یا بیشتر در بین موها استفاده می‌شود و همین باعث می‌شود که سایه‌های زیبا از تیره به روشن در هر قسمتی از مو داشته باشید. در این تکنیک هنگامی که موها رشد می‌کند نیاز به ترمیم آن خواهید داشت.

  • تکنیک فیریزینگ

در این تکنیک اگر تکه‌های دلخواه مو که مشکی بوده است را بلوند روشن کنند و یا بالعکس به این تکنیک فیریزنگ گویند.

هایلایت مو

نکات مهم قبل از هایلایت مو

  • از زدن ژل، ماسک مو و یا سرم مو اجتناب کنید.
  • استحمام کنید و موهای خود را بشویید تا از چربی و آلودگی پاکیزه بماند.
  • اگر نیاز به کوتاهی مو دارید قبل از هایلایت انجام دهید.
  • نوع هایلایتتان را طی گزارش استایلی که در بالا به شما توضیح داده شد را انتخاب و به آرایشگرتان نشان دهید.

روش‌های انجام هایلایت مو

برای انجام دادن هایلایت روش‌های مختلفی وجود دارد که ادامه به آن می‌پردازیم.

  • هایلایت با کلاه

در بازار کلاه‌هایی تحت عنوان کلاه مش موجود است که بر روی آن سوراخ‌های زیادی قرار دارد. نحوه‌ی استفاده از آن به این صورت است که کلاه را بر روی موهای خود بکشید و با استفاده از قلاب به میزانی که بخواهید مش کنید آن را از سوراخ‌ها خارج کنید و سپس رنگ مورد نظر را روی آن قرار دهید. برای استفاده از کلاه حتما موهایتان خشک باشد تا به آسانی از سوراخ‌ها خارج شود.

اگه به دنبال رنگ موی ماندگار هستی، میدلایتو انتخاب کن
بیشتر بخوانید

هایلایت با فویل

در این روش لایه‌های مو را در هر دسته به صورت زیکزاکی جدا کرده ، رنگ کرده و درون فویل قرار دهید.

آموزش هایلایت مو بدون دکلره

در این قسمت می‌توانید موهای خود را بدون استفاده از دکلره کردن هایلایت کنید بنابراین باید فقط از اکسیدان‌هایی با شماره‌های مختلف در رنگ مویتان استفاده کنید.

 بیشتر بخوانید: چگونه موهای خود را دکلره کنید؟(تفاوت دکلره و دکوکرم) 

اگر بخواهید موهایتان را فقط یک درجه روشن کنید از اکسیدان شماره 1 استفاده کنید.

اگر بخواهید موهایتان را  سه درجه روشن کنید از اکسیدان شماره 2 استفاده کنید.

اگر بخواهید موهایتان را  چهار تا پنج درجه روشن کنید از اکسیدان شماره 3 استفاده کنید.

  1. رنگ موی موردنظر خود را با اکسیدان در کاسه‌ای ترکیب کنید.
  2. موهای خود را از وسط سر به دو قسمت مساوی سپس هر دسته را جداگانه به هفت قسمت مساوی تقسیم کنید و با گیره ببندید.
  3. فویل‌ها را به صورت نوارهایی که 5 سانتی متر از طول موهایتان بلندتر و 10 سانتی‌متر از عرض آن بلندتر است برش دهید.
  4. یک دسته را جداگانه باز کنید و با شانه‌ی دم باریک به صورت زیکزاکی جدا کنید.
  5. فویل را در زیرموها قرار دهید و موها را روی فویل بگذارید.
  6. موها را از ریشه شروع تا در امتداد مو رنگ‌ آمیزی کنید.
  7. فویل را تا و با گیره محکم کنید.
  8. مراحل 4 تا 8 را برای دسته های دیگر مو انجام دهید.
  9. زمان انتظار برای شستن موهایتان را که بر روی جعبه‌های رنگ خریداری شده درج شده است را مشاهده و طبق همان ساعت در نظر گرفته شده منتظر بمانید.
  10. فویل ها را از جا باز کنید و موها را بشویید و از نرم کننده برای موهایتان استفاده کنید.

نحوه‌ی مراقبت از هایلایت‌ها

  1. از شامپوهای بدون سولفات برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.
  2. حتی الامکان از نرم کننده‌ها هفته‌ای یکبار استفاده کنید.
  3. برای رفتن به استخر از روغن‌هایی که جهت محافظت موهایتان در بازار موجود است استفاده کنید تا کلر موجود در آب استخر به موهایتان آسیب نزند.
  4. از این روش برای خوش حالت‌تر شدن موهایتان استفاده کنید ابتدا یک قاشق روغن نارگیل گرم شده را به موهایتان بمالید و کف سرتان را با انگشتان دست ماساژ دهید سپس بعد از 5 دقیقه آن را آبکشی کنید.

بهترین سالن‌های ارائه خدمات مو در اصفهان،تهران و سایر شهرها را در استایلی جستجو کنید…

 رزرو آنلاین خدمات مو در شهر شما 

 

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *