Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با مهم ترین خواص افدرا در طب سنتی 

آشنایی با مهم ترین خواص افدرا در طب سنتی

افدرا یک گیاه چند ساله است که به خانواده ارمک‌سانا تعلق دارد. از دیگر اسم های این گیاه می توان به ریش بز یا علی جونک اشاره کرد. این گیاه را بیشتر می توان در اقلیم های خشک مشاهده کرد با این حال این گیاه از مناطق شمالی اروپا، قسمت های مرکزی آفریقا، قسمت های غربی آسیا و حتی قسمت هایی از آمریکا گسترده است. خواص افدرا در پزشکی از سالیان بسیار دور شناخته شده بوده است. 2500 سال پیش در طب سنتی چین از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است. این گیاه در چین به اسم ماهوآنگ شناخته می شود که به معنی طناب زرد است.

خواص افدرا

تاریخچه افدرا

نام علمی این گیاه Ephedra sinica است ولی به دلیل اینکه از آن عصاره مفیدی به اسم افدرا استخراج می شود، به آن  گیاه افدرا نیز گفته می شود. این عصاره در کشور های مختلف با نام های گوناگونی شناخته می شود. با این که این عصاره 2500 سال پیش توسط چینی ها از این گیاه به دست آمده، جدیدا به خاطر تاثیراتش بر روی کاهش وزن و ورزش بدن سازی، به شهرت جهانی دست پیدا کرده است. اما کاربردهای دارویی زیادی از efedra وجود دارد که می تواند به شما برای بهبود سلامت عمومی کمک کند.

از این گیاه می توان به طرق مختلفی استفاده کرد. شاید ساده ترین راه برای بهره بردن از خواص افدرا ، استفاده به عنوان چای باشد. با این حال امروزه بیشتر از این گیاه در صنعت مکمل سازی برای رشته های بدن سازی استفاده می شود. در بسیاری از کشور ها مصرف این مکمل، دوپینگ محسوب می شود. اگر افدرا را به صورت دودی استشمام کنید می تواند اثر مخدری و هذیان گویی داشته باشد. با توجه به کشور محل اقامت یا حرفه شما، مراقب باشید که چگونه از efedra یا efedrine استفاده می کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با برخی از خواص مهم کلم قمری بر روی بدن

خواص افدرا

خواص افدرا

افزایش سطح انرژی: استفاده اصلی افدرا در فرهنگ عامه به عنوان تقویت کننده انرژی است، اما این خاصیت می تواند کمی فریبکارانه باشد. خواص افدرا و ترکیبات فعال آن، قلب را تحریک می کنند و جریان خون را افزایش می دهند که این امر سبب انرژی گرفتن بدن شده و ماهیچه ها را با خون و اکسیژن سالم نگه می دارد. با این وجود، این امر می تواند خطرناک باشد، زیرا ممکن است فرد در معرض مشکلات خاص قلبی قرار بگیرد.

مشاوره تغذیه چربی خون + راهنمایی کامل
بیشتر بخوانید

کاهش وزن: افزایش شدید محبوبیت این گیاه به دلیل تاثیر خواص افدرا بر روی کاهش وزن می باشد.  افرادی که به دنبال روش های سریع کاهش وزن هستند و نمی توانند به اندازه کافی تحرک داشته باشند، می توانند از این گیاه استفاده کنند چرا که خواص افدرا می تواند باعث شبیه سازی متابولیسم شده و چربی سوزی را افزایش دهد. بعضی از مردم بدون اینکه ورزش کنند از این مکمل استفاده می کنند که می تواند باعث بروز برخی مشکلات شود.

کاهش خستگی: اگر از خستگی مزمن رنج می برید یا از جمله افرادی هستید که بی خوابی را تجربه کرده و روز بعد احساس کسالت می کنید، یک مکمل افدرا می تواند به طور موثر سطح انرژی شما را افزایش دهد و از خستگی جلوگیری کند. البته باید دقت کنید که برای این منظور باید از مقادیر بسیار ناچیز این گیاه استفاده کنید. چای افدرا مانند قهوه نیست که بخواهید روزی چند مرتبه از آن بنوشید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
با درمان خانگی چاقی اشنا شوید

خواص افدرا

افزایش قدرت ایمنی بدن: زمانی که شما به سرما خوردگی یا آنفولانزا مبتلا شده اید، به نظر می رسد که دیگر راه های درمان فایده ای ندارند. برخی از ویژگی های استروئیدی خاصی که برای افدرا وجود دارد که باعث تقویت موثر سیستم ایمنی بدن می شود. در حالی که این نباید به عنوان یک دارو پیشگیرانه ثابت استفاده شود، برخی افراد و مطالعات استدلال می کنند که مصرف آن در مراحل ابتدایی بیماری می تواند به جلوگیری از بیماری های تمام عیار و یا بهبود زمان بهبودی کمک کند.

روغن سدر و لیست فواید بی‌نظیر آن
بیشتر بخوانید

بهداشت تنفسی: خواص افدرا می تواند به کاهش التهاب غشاهای مخاطی در بدن کمک کند، به خصوص در دستگاه تنفسی، که باعث می شود افدرا در جلوگیری از حملات آسم و خس خس سینه موثر باشد. با اجازه دادن به عبور از هوا به ریه ها، می توان این شرایط تنفسی رایج را که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، کاهش دهد.

تنظیم فشار خون: اگر چه اکثر مردم در مورد کاهش فشار خونشان نگران هستند، اما افزایش فشار خون نیز، به همیان اندازه خطرناک است. با اضافه کردن افدرا به رژیم گیاهان دارویی، می توانید با موفقیت سلامت قلب و فشار خون خود را افزایش دهید. قبل از استفاده از یک داروی گیاهی، باید همیشه با یک متخصص پزشکی حرف بزنید. هیچ وقت نباید در مورد مسائلی به مهمی سلامت قلب بدون مشورت با پزشک ریسک کرد.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

فواید افدرا کاهش خستگی کاهش وزن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *